• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69287
+
-

نمایشگاه تولیدات خراسان‌ جنوبی در افغانستان

در استان
نمایشگاه تولیدات خراسان‌ جنوبی در افغانستان

استاندار خراسان جنوبی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی محصولات تولیدی خراسان‌ جنوبی در شهریورماه در مزار شریف افغانستان خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی باید از این فرصت برای بازاریابی در کشور افغانستان استفاده کنند. به گزارش تسنیم، «محمدصادق معتمدیان» در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بازاریابی یک علم، فن و هنر است. با تشکیل اتاق‌های فکر با محوریت اتاق بازرگانی و استانداری و همچنین راه‌اندازی گروه‌های مشاوره‌ای باید در مسیر حل مشکل بازاریابی گام برداریم. وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای دولت و ریاضت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی در خرید کالا دارند تولیدکنندگان در زمینه بازار فروش نباید به بازار دستگاه‌های اجرایی تکیه داشته باشند. استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که باید در حوزه بازاریابی، صادرات‌ به 2 کشور پاکستان و افغانستان را جدی بگیریم، افزود: اگر بازار فروش را به ادارات دولتی گره بزنیم، موفق نخواهیم بود. معتمدیان گفت: به دلیل این‌که کشورهای افغانستان و پاکستان عمده کالاهای خود را به صورت وارداتی تأمین می‌کنند می‌توانیم از بازار این 2 کشور برای صادرات استفاده بهینه داشته باشیم. 

وی از برگزاری نمایشگاه اختصاصی محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی در شهریورماه در مزار شریف افغانستان خبر داد و یادآور شد: واحدهای تولیدی باید از این فرصت برای بازاریابی در کشور افغانستان استفاده کنند. چندی پیش برای بازاریابی در کشور پاکستان با سفیر ایران در پاکستان گفت‌وگوهایی داشتیم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد. استاندار خراسان جنوبی به بازدید از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و توضیح داد: یکی از اهداف بازدید از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی اطلاع و شناخت از ظرفیت‌های استان در حوزه تولید و حل مشکلات واحدها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی است. معتمدیان خاطرنشان کرد: در بحث مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی خراسان‌ جنوبی، یکی از مهم‌ترین مشکلات بحث بازار فروش محصولات و کالاهای تولیدی است. وی با اشاره به این‌که مشکل بازار فروش را نمی‌توان به صورت دستوری و بخش‌نامه‌ای برطرف کرد، افزود: بازار فروش تابع مؤلفه‌های متعددی نظیر قیمت، کیفیت محصول و عرضه و تقاضاست. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید